سوالات حرفه ای! دومین تکنیک فروشندگی حرفه ای
خصوصیات و ویژگی های یک فروشنده حرفه ای
سوالات حرفه ای میپرسد
تا چند سال پیش یک اشتباه بسیار رایج وجود داشت، اینکه یک فروشنده عالی کسی است که یک بند حرف میزند و با چرب زبانی کاری میکند که مشتری محصول را بخرد و یک مثال در این زمینه این بود که فروشنده حرفه ای کسی استکه بتواند به اسکیموها یخچال فریزر بفروشد.
فروشندگی یا کلاهبرداری!
در حالیکه این فروشندگی نیست و در حقیقت یک جور کلاهبرداری است. تا زمانیکه اموزش فروشندگی به صورت جدی شروع شد و به اینجا رسید که فروشنده عالی و درجه یک کسی است که 70 تا 80 درصد گوش میکند و فقط 20 تا 30 درصد حرف میزند. یعنی اینکه تمام تلاش ما باید این باشد که مشتری صحبت کند و ما بیشتر گوش کنیم.
کار مغز!
چرا این ایده را میدهیم؟ مگر ما نباید که حرف بزنیم و محصول را معرفی کنیم. دقیقا به همین علت باید بیشتر گوش کنیم. اجازه بدهید شما را با یک موضوع روانشناسی اشنا کنم. انسانها وقتی که دارند حرف میزنند 100 درصد ظرفیت مغزشان را استفاده میکنند. ولی وقتی که به حرف کسی گوش میکنند بین 10 تا 70 درصد ظرفیت مغزشان را به اینکار اختصاص میدهند.
مشتری را وادار کنید که صحبت کند
این به این معنا است که اگر ما زیاد حرف بزنیم، بعد از چند لحظه مشتری سرش را تکان میدهد ولی توجهی به ما ندارد و از طرفی زیاد حرف زدن ما باعث میشود به نیاز اصلی مشتری پی نبریم و ما اگر نتوانیم به نیاز مشتری پی ببریم، انوقت فروش بسیار سخت خواهد شد. به همین دلیل به فروشنده ها میگوییم : مشتری را وادار کنید که صحبت کند.
پرسیدن سوالات درست!
هر کسب و کار باید سوالات متداول کار خودش را که کمک میکند بتوانیم با این سوالات نیازهای مشتریان را پیدا کنیم را پیدا کند. با استفاده از این سوالات، مشتری را وادار به صحبت کردن کنیم. یادمان باشد که انسانها دوست دارند حرف بزنند و از خودشان تعریف کنند و دوست دارند وقتی که دارند حرف میزنند، دیگران به انها توجه کنند. یک فروشنده حرفه ای که آموزش فروشندگی دیده و فروش حرفه ای را بلد است، میداند که:
- باید با طرح سوالات درست اول مشتری را وادار به صحبت کند.
- وقتی که مشتری دارد صحبت میکند باید به او نشان دهد که حرفهای او برایش مهم است و توجه دارد.
با این روش میتوان هم اعتماد مشتری را به خوبی جلب کرد و هم میتوان نیازهای اصلی او را شناخت و به راحتی محصولی که مناسب او باشد را به او فروخت.
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
191 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
191 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
196 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
214 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
252 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
235 بازدید