چه کسانی فروشنده هستند؟
چه کسانی فروشنده هستند؟
در این مقاله میخواهم توجه ذهن شما را به یک موضوع بسیار حیاتی برای کسب و کار و زندگی جلب کنم: چه کسانی فروشنده هستند؟
همه ما در حال فروش هستیم!
وقتی که در یک کسب وکار برای مشاوره و آموزش میرویم و پرسنل واحدها مختلف جمع میشوند تا اموزش فروش حرفه ای ببیند، این سوال را از انان میپرسم: که در این کسب و کار چه کسانی فروشنده هستند. خوب در ابتدا همه به واحد فروش اشاره میکنند و میگویند این افراد در کار فروش هستند. ولی چند لحظه بعد من به انها میگویم که اشتباه میکنند. همه ما از راس کسب و کار یعنی مدیر تا نگهبان جلوی درب در حال فروش هستیم.
دلیل اصلی:
مدیر دارد تصمیمات خودش را میفروشد. هر چند شاید به نظر برسد که پرسنل مجبور به گوش کردن و اجرا کردن تصمیمات مدیر هستند ولی دو حالت بسیار مختلف وجود دارد:
- مدیر با حسن مدیریت و ارتباط عالی با پرسنل کاری کرده است که انها تبدیل به دوستان او شده اند و با جان و دل کار میکنند و تصمیمات را عالی اجرا میکنند.
- مدیر انقدر بد مدیریت کرده و ارتباط ضعیفی با پرسنل دارد که انها از روی اجبار به حرفهای او گوش میکنند و در نتیجه تصمیمات با حداقل اثر بخشی انجام میشود.
ارزش!
- در حالت اول مدیر یک فروشنده خوب است و توانسته با مشتریان داخلی که کارمندانش است طوری کار کند که حرف و تصمیمات او را خوب میخرندو برایش ارزش قائل هستند.
- و درحالت دوم مدیر یک فروشنده بد است و با ارتباط بد با مشتریان داخلی اش که کارمندانش هستند، طوری کار میکند که حرفش را خوب نمیخرند و ارزشی برایش قائل نیستند.
بیشترین رضایت و بهره وری!
به نظر شما چه فرقی بین این دو حالت وجود دارد. مسلما در حالت اول بیشترین رضایت و بهره وری وجود دارد و در حالت دوم ضعیف ترین رضایت و بهره وری وجود دارد. این موضوع را تعمیم بدهید به معاونین شرکت بعد پرسنل و حتی نگهبان جلوی درب!
مشتری راضی و خشنود!
اگر نگهبان یا منشی یک مجموعه فروشنده خوبی باشد، انوقت اثر خوبی به روی مراجعه کننده دارند و احتمال خرید و وفاداری او بسیار بیشتر خواهد بود. (شما میتوانید آموزش فروشندگی مخصوص فروشگاه ها را نیز از سایت محمد بهرامی مشاهده کنید.) افرادی که به صورت تلفنی جواب مشتری را میدهند، حتی اگر محصولی را نفروشند، با نوع ارتباط خودشان میتوانند مشتری را راضی و خشنود و تبدیل به مشتری وفادار کنند. یا پاسخگویی بد باعث ناراحتی و فراری دادن او شوند این موضوع در مورد تمام افراد جامعه صادق است.
- یک معلم، علمش را میفروشد.
- یک مربی، تخصصش را میفروشد.
- یک دکتر، تخصصش و ارتباطش با مشتریش را میفروشد.
- یک پدر یا مادر نصیحتش را میفروشد.
- کسی که در جلسه مصاحبه شرکت میکند، رزومه اش را.
- یک شهر توریستی، مکانهای زیبا و لذت بخشش را.
- یک ملت فرهنگ و تمدنش را.
و خلاصه اینکه
همه و همه افراد جامعه در هر موقعیت و شرایط کاری که باشند در حال فروش چیزی هستند.
همه افراد جامعه فروشنده هستند
لطفا دفعه بعد که از شما پرسیدم: چه کسانی فروشنده هستند. بگویید همه افراد جامعه فروشنده هستند. پس همه نیاز دارند علم بازاریابی و فروش را یاد بگیرند و در زندگی از ان استفاده کنند تا موفق تر و شادتر زندگی کنند.
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
146 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
155 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
163 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
179 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
220 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
201 بازدید