چگونه با تکنیک های فروش برایان تریسی، فروش خود را چند برابر کنیم؟
با تکنیک های فروش برایان تریسی، معجزه افزایش سریع فروش را تجربه کنید
سلام دوستان! امروز می خواهیم درباره یکی از موفق ترین فروشندگان جهان صحبت کنیم، برایان تریسی. او یکی از روانشناسان فروش معروف است که با تکنیک های خاص خودش و همچنین استفاده از روانشناسی فروش ، موفق به افزایش فروش خود و همچنین فروش مشتریانش شده است.
اگر به دنبال راهکارهایی برای افزایش فروش خود هستید، حتماً نام برایان تریسی را شنیده اید. او در طی سال ها تحقیقات فراوانی را در زمینه روانشناسی فروش انجام داده است و تکنیک های منحصر به فردی را برای بهبود عملکرد فروشندگان ارائه کرده است.
تکنیک های فروش برایان تریسی بر اساس روانشناسی فروش بنا شده است. او به خوبی می داند که برای موفقیت در فروش، باید با مشتریان در ارتباط بوده و نیازها و خواسته های آنها را درک کنیم. او تکنیک هایی را برای ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان ارائه می دهد و به آنها کمک می کند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
در این وبلاگ پست، به بررسی تکنیک های فروش برایان تریسی خواهیم پرداخت. از روش های ارتباطی تا تکنیک های مذاکره، همه چیز را خواهید آموخت. این مطلب برای همه ی فروشندگان و کسب و کارهای کوچک و بزرگ مفید خواهد بود.
پس با ما همراه باشید و با تکنیک های فروش برایان تریسی، به فروشندگی خود قدرت بیشتری ببخشید.
برای کسب اطلاعات جامع و یادگیری تکنیک های کاربردی و جدید فروش روز دنیا، پیشنهاد میکنیم در دوره آموزش فروشندگی حرفه ای شرکت کنید.
تکنیک های فروش برایان تریسی
در بخش تکنیکهای فروش، برایان تریسی 5 تکنیک اصلی را معرفی میکنید که عبارتند از:
- اعتماد سازی
- شناخت نیازهای مشتری
- ارائه حرفه ای
- پاسخ به سوالات و اعتراضات مشتری
- نهایی کردن فروش
تکنیک اول: اعتماد سازی اولین و شاید مهمترین قدم
یک جمله معروف در دنیای فروش وجود دارد:مردم در حالت عادی از دوستانشان خرید میکنند و در حالت غیر عادی هم از دوستانشان خرید میکنند.
این مثال نشان میدهد در اولین قدم شما باید اعتماد مشتری را جلب کنید و با او دوست شوید. اگر این قدم را به خوبی بردارید، احتمال فروش بسیار بالا خواهد رفت.
تکنیک دوم: شناخت نیاز مشتری
وقتی با مشتری ارتباط دوستانه برقرار کردیم و اعتماد او را جلب کردیم، نوبت به شناخت نیازهای مشتری میشود.
در این مرحله با پرسیدن انواع سوالات به صورت حرفه ای و به دو صورت سوالات باز و سوالات بسته، نیاز واقعی مشتری را شناسایی میکنیم.
با انجام اینکار ذهن ما و ذهن مشتری نسبت به نیازی که دارد کاملا شفاف میشود
تکنیک سوم: ارائه حرفه ای
یک فروشنده حرفه ای میداند که مشتری مزایای یک محصول را میخرد نه مشخصات آنرا.
در حالیکه 90 درصد فروشندگان به مشتری میگویند که این محصول از چه موادی ساخته شده است و چگونه کار میکند(یعنی ویژگی های محصول). در حالیکه برای مشتری مهم است که این محصول ما چه کاری برای او انجام میدهد(یعنی مزایای محصول)
مطلب پیشنهادی: مراحل راه اندازی کسب و کار (جامع)
تکنیک چهارم: رسیدگی و پاسخ به سوالات و اعتراضات مشتریان:
مشتری بعد از آشنایی با محصول، برایش سوالاتی پیش خواهد امد و حتی اعتراضاتی خواهد داشت از جمله:
سوالات مربوط به قیمت، گارانتی و……… یک فروشنده حرفه ای میداند که این سوالات و اعتراضات بخشی جدا نشدنی از مراحل فروش هستند. پس آنها را به صورت حرفه ای پاسخ میدهد.
تکنیک پنجم: نهایی کردن فروش
میتوانیم بگوییم بسیاری از فروشندگان به علت ضعف در نهایی کردن فروش که مرحله پایانی است، فروش را از دست میدهند. آنها توقع دارند که مشتری بگوید: بله این محصول عالی است و من میخرم ولی در 90 درصد مواقع این اتفاق نمی افتد.
و این وظیفه فروشنده است که با استفاده از تکنیکهای نهایی کردن فروش به مشتری کمک کند تا خریدش را نهایی کند.
اگر به مباحث فروش و بازاریابی علاقه مند هستید، پیشنهاد میکنیم سری هم به دوره بازاریابی و فروش تلفنی بزنید.
نکات روانشناسی فروش برایان تریسی
نکته اول: هدفگذاری حرفه ای
یک فروشنده حرفه ای میداند در اولین قدم باید اهداف فروش خود را تعیین کن. اکثر فروشندگان غیر حرفه ای هیچ هدفی را برای کسب و کارشان در نظر ندارند و هر روز سرکار میروند و تعجب میکنند که چرا پیشرفت نمیکنند.
در حالیکه یک فروشنده حرفه ای میداند باید در 3 سال آینده و یک سال آینده و 6 ماه آینده و حتی یک ماه آینده باید به کجا برسد و این موضوع ذهن او را متمرکز و آماده فروشهای عالی میکند.
نکته دوم: ساخت نگرشهای مثبت نسبت به خودش
برایان تریسی معتقد است که نگرش درست در فروش بسیار بسیار مهم است.
و اولین نگرش درست یک فروشنده، نگرش مثبت نسبت به خودش است.
این فروشنده میداند که شخصیت مثبت و یادگیرنده و البته قابل اعتمادی دارد که میتواند به صداقت به مشتریانش کمک کند تا نیازهایشان را به خوبی رفع کنند.
نکته دوم: ساخت نگرشهای مثبت نسبت به کسب و کارش
یک فروشنده حرفه ای میداند که کسب و کارش یک بیزنس درست و صادقانه است.
و این کسب و کار بنا نهاده شده است که به مشتریانش کمک کند و خدمات صادقانه به آنها بدهد.
از طرفی این کسب و کار قابل رشد است و میتواند بازارهای جدید و مشتریان جدید را جذب کند و رشد کند.
مطلب پیشنهادی: بازاریابی درونگرا یا بازاریابی برونگرا؟
نکته سوم: ساخت نگرشهای مثبت نسبت به مشتریانش
یک فروشنده عالی نسبت به مشتریانش دیدگاه مثبت دارد.
او میداند مشتریانش نیازهایی واقعی دارند و برای رفع این نیازها و نه وقت گذارنی به او مراجعه کرده اند.
بنابراین باید بهترین محصولات و خدمات را صادقانه به او ارائه کند تا هم خودش خشنود شود و هم فروشنده را به دیگران معرفی کند.
نکته چهارم: انگیزه های اصلی خرید مردم:
برایان تریسی معتقد است که مردم به دو دلیل اصلی خرید میکنند و یک فروشنده حرفه ای باید دلایل خرید مشتری را بداند تا با استفاده از آنها بتواند، محصول را با دلیل اصلی خرید مشتری ست کند. این دو دلیل عبارتند از:
- میل به سود کردن
- ترس از دست دادن
یک فروشنده حرفه ای ترسها و سودهایی که مشتری میتواند بدست آورد را به خوبی شناسایی میکند و تلاش میکند بهترها را در رابطه با این عوامل انگیزشی به مشتری ارائه نماید.
شرکت در دوره راه اندازی کسب و کار میلیاردی هم به شما پیشنهاد می شود.
نکات افزایش فروش برایان تریسی:
نکته اول: ایجاد تجربیات خرید لذتبخش برای مشتریان
مهمترین علتی که باعث میشود مشتری مجددا از ما خرید کند و یا ما را به دیگران توصیه کنید یک نکته مهم است:
ایجاد تجربه لذت بخش خرید برای مشتری
در اکثر مواقع خود ما از کسانی خرید میکنیم که در حین خرید و بعد از خرید حس خوبی به ما بدهند و یک تجربه لذتبخش برای ما ایجاد کنند.
برایان تریسی معتقد است که برای افزایش فروش به جای اینکه دائم به دنبال مشتریان جدید باشیم، سعی کنم با ایجاد تجربه لذتبخش برای مشتریان فعلی، میزان خریدشان را بیشتر کنیم و ضمنا انها متقاعد شوند مجددا از ما خرید کنند و ضمنا ما را به دیگران هم معرفی کنند.
نکته دوم: از تخفیفات و هدایا به طور مناسب استفاده کنید.
یکی دیگر از نکات مهم برای افزایش فروش برایان تریسی، ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه به مشتریان است. این امر میتواند به جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قبلی کمک کند. تخفیفهای فصلی، تخفیفهای ویژه برای محصولات جدید و تخفیفهای ویژه برای مشتریان وفادار، تنها برخی از راهکارهایی هستند که میتواند به افزایش فروش کمک کند.
نکته سوم: بهبود سیستم پشتیبانی و واحد خدمات
بهبود سیستم پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز به افزایش فروش کمک میکند.
مشتریان باید احساس کنند که در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به راهنمایی، میتوانند به ما مراجعه کنند و مشکلاتشان را به راحتی حل کنند.
ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت و به موقع، اعتماد مشتریان را به برند افزایش میدهد و میتواند به تکرار خرید و معرفی برند به دیگران کمک کند.
نکته چهارم: استفاده از راهکارهای بازاریابی دیجیتال
استفاده از راهکارهای بازاریابی دیجیتال نیز میتواند به افزایش فروش کمک کند.
تبلیغات در شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، محتوای مفید و متنوع در وبلاگ شرکت و سایر راهکارهای دیجیتال، میتوانند به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کمک کنند.
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
181 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
185 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
190 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
208 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
245 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
229 بازدید
دیدگاهتان را بنویسید