ایجاد و حفظ مشتریان برای همیشه
راز ایجاد و حفظ مشتریان برای همیشه
یکی از مهمترین درسهایی که در بازاریابی و فروش باید در نظر بگیریم این مورد استکه : مشتری باید در همه حال احساس خوبی از خرید محصول ما داشته باشد. او باید احساس پیروزی و برد داشته باشد. اگر ما به عنوان یک فروشنده بتوانیم این حس را به مشتری و خریدار بدهیم که از خرید محصول ما احساس برنده شدن پیدا کند، انوقت او تبدیل به مشتری دائم ما خواهد شد.
احساس برنده بودن مشتری:
چطور کاری کنیم که مشتری احساس برنده بودن پیدا کند؟ راز ایجاد و حفظ مشتریان چیست؟ به مشتری کمک کنیم که خودش بخرد نه اینکه ما به او بفروشیم! یک ضرب المثل جالب میگوید: مردم از اینکه چیزی به انها فروخته شود، احساس بدی پیدا میکنند. ولی وقتی که احساس میکنند بر اساس میل و سلیقه خودشان دارند یک محصول را میخرند، احساس عالی پیدا میکنند.
دو تکنیک مفید:
برای دادن حس خوب برنده شدن به مشتری تکنیک های زیادی وجود دارد که در اینجا به دوتا از انها اشاره میکنیم:
1-اجازه بدهید که مشتری حق انتخاب داشته باشد، هیچکس دوست ندارد که مجبور شود از بین فقط یک کالا، یکی را انتخاب کند.
اینکار به او حس بدی میدهد. حس اینکه فرد دیگری به جای او تصمیم گرفته است و این حس وحال خوبی به مشتری نمیدهد. بنابراین مشتری را مجبور به پذیرش پیشنهاد خودتان نکنید و حق انتخاب را از مشتری نگیرید.
2-به نظر مشتری احترام بگذارید
استخدام از جانب خداوند!
یکی از مهمترین مشکلات بعضی از ما فروشنده ها اینستکه فکر میکنیم که از جانب خداوند استخدام شده ایم ک اشتباهات افراد را به انها گوشزد کنیم. این موضوع فقط در مورد کسب و کار صادق نیست. در جامعه خودمان نگاه کنید، همه انسانها تلاش میکنند که بقیه را متوجه اشتباهاتشان بکنند در حالیکه خودشان صدها مشکل دارند. در فروش وقتی که مشتری یا خریدار ما محصولی را انتخاب کرد و روی ان موثر بود، ما به هیچ وجه حق نداریم تلاش کنیم که نظر اورا عوض کنیم و هم نظر خودمان کنیم.
بطور مثال ما یک بوتیک لباس داریم. اقایی با خانمش برای خرید شلوار و پیراهنی می ایند. ما به عنوان یک فروشنده حرفه ای مشتری را راهنمایی میکنیم و میگوییم رنگ ابی با این شلوار ست میشود. حالا اگر مشتری میخواهد و دوست دارد پیراهن قرمز بردارد، ما اجازه ابراز نظر مجدد برای عوض کردن نظر مشتری را نداریم.
باید اجازه بدهیم مشتری از خریدش احساس لذت کنید. اینگونه از ارتباط با ما احساس لذت کند تا تبدیل به مشتری دائم و وفادار ما شود.
دوستدار شما محمد بهرامی
به امید دیدار شما در قله های موفقیت
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
183 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
186 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
191 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
209 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
247 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
231 بازدید