مفهوم ارزش در کسب و کار و ارزش درک شده(مهمترین کلمه کسب و کار شما)
ارزش در کسب و کار و ارزش درک شده:
طبق صبحت های تمام بزرگان کسب و کار در تمام دنیا، کلمه ارزش مهمترین کلمه در هر کسب و کار است.
- شناخت این کلمه و بکار بردن اصولی آن در کسب و کار باعث رشد سریع ما در آن کسب و کار میشود.
- و عدم شناخت این کلمه و استفاده اصولی از آن نکردن، بدون شک باعث مشکلات زیاد برای کسب و کار ما خواهد شد.
ارزش در کسب و کار چیست؟
بصورت خیلی ساده: ارزش منافعی است که مشتری از خرید محصول ما میبرد.
شاید به خودتان بگویید: خوب معلوم است که مشتری چه منافعی از خرید محصول من میبرد.
ولی موضوع به همین سادگی ها نیست.
اجازه بدهید یک مثال بزنیم:
چرا یک نفر یک ماشین گران قیمت میخرد؟
در حالیکه با قیمت خیلی پایین تر میتواند یک ماشین ارزان تر بخرد.
در نگاه اول به نظر میرسد، ارزشی که یک نفر از خرید ماشین میخرد این استکه با آن جابجا میشود.
سوال اینجاست:
این شخص با یک ماشین 50 میلیون تومانی هم میتواند جابجا شود، پس چرا میرود یک ماشین خیلی گران چند صد میلیونی میخرد؟
- علت اینستکه این فرد به دنبال جابجا شدن نیست، این فرد به دنبال ارزش های دیگری است. از جمله:
- کلاس بالاتر
- پرستیژ اجتماعی
- نشان دادن ثروتمند بودنش
- افزوده شدن به عزت نفسش خودش
- و …
هر بنگاه اقتصادی که بتواند:
ارزشهای مورد نظر مشتریانش را بهتر درک کند
و آنها را بهتر و سریعتر تامین کند، به طور قطع و یقین برنده بازار رقابتی است.
یک کلمه حیاتی دیگر در کسب و کار: ارزش درک شده.
نکته بسیار مهم برای صاحب هر کسب وکار این استکه بداند وقتی که ما میگوییم ارزش در کسب و کار، منظورمان ارزش درک شده از نظر مشتری است.
این دو چه فرقی با هم دارند:
ارزش
ارزش درک شده
ارزش درک شده: یعنی اینکه خریدار یا مشتری چقدر ارزش محصول ما را درک میکند
خیلی از کار و کسبها شکست میخورند، چون فکر میکنند که دارند یک ارزش عالی به مشتریانشان میدهند. ولی این فقط در ذهن خودشان است(تولید کننده) و این ارزش از نظر مشتری چندان ارزش بزرگی نیست.
پس به این محصول توجهی ندارند و آنرا نمیخرند و این باعث ازبین رفتن آن کار و کسب خواهد شد.
اجازه بدهید یک داستان در مورد ارزش و ارزش درک شده برای شما بیان کنم:
سوال: ارزش چگونه بوجود می آید و چگونه درک میشود ؟
به زبان خیلی ساده:
ارزش در ذهن مشتری یعنی: مقایسه بین هزینه ای که مشتری برای خرید محصول میدهد و فایده ای که دریافت میکند
یعنی شما یک ترازوی دو کفه ای را در نظر بگیرید که در یک کفه آن هزینه ها قرار دارند و در کفه دیگر منافعی که مشتری دریافت میکند و این بیانگر ارزشی است که مشتری دریافت میکند و این موضوع در بازاریابی بسیار مهم است.
سوال: ارزش چگونه بوجود می آید و چگونه درک میشود ؟
به زبان خیلی ساده:
ارزش در ذهن مشتری یعنی: مقایسه بین هزینه ای که مشتری برای خرید محصول میدهد و فایده ای که دریافت میکند
یعنی شما یک ترازوی دو کفه ای را در نظر بگیرید که در یک کفه آن هزینه ها قرار دارند و در کفه دیگر منافعی که مشتری دریافت میکند و این بیانگر ارزشی است که مشتری دریافت میکند.
محمد بهرامی، مدرس و مشاور کسب و کار
به شما کمک میکنم سریعتر به اهداف خود در کسب و کارتان برسید و کسب و کارتان را به سرعت به اوج برسانید و از آن لذت ببرید.
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
189 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
189 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
194 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
212 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
250 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
234 بازدید