اهمیت مدیریت اعتراضات مشتریان
اهمیت مدیریت اعتراضات مشتریان
موضوعی که امروز در مورد ان صحبت میکنیم، یکی از موضوعات حیاتی هر کسب و کار است. رسیدگی به اعتراضات مشتریان. در مقالات سایت محمد بهرامی به بررسی این موضوع میپردازیم.
دوره محصول مداری
تا سالهای قبل که دوره محصول مداری بود، اهمیت و اولویت با محصول بود. یعنی شرایط اینطور بود که تعداد محصول بسیار کم بود و تعداد مشتریان بسیار زیاد. این موضوع باعث شده بود، تولید کننده یا فروشنده، قدرتمند باشند و هر طور که دوست دارند با مشتری برخورد کنند. ولی شرایط تغییر کرده است و ما وارد زمان مشتری مداری و حتی مشتری نوازی شده ایم.
رقابت برای پیدا کردن و حفظ مشتری
تعداد محصولات و برندها به شدت زیاد شده است و به ان نسبت تعداد مشتریان کم است. یعنی قبلا اگر شما میخواستید که شامپو بخرید، در بازار دو نوع شامپو بود یا میتوانستید که داروگر بخرید یا شبنم و محصول معرف دیگری نبود و شما هم گزینه های زیادی برای انتخاب نداشتید. ولی در حال حاضر، در یک فروشگاه بزرگ حداقل 20 برند معروف وجود دارد که با انواع کارهای تبلیغاتی سعی میکنند نظر مشتری را به خودشان جلب کنند. بنابراین ما به عنوان یک فروشنده باید بدانیم مشتری بسیار بسیار ارزشمندتر از گذشته شده است و رقابت برای پیدا کردن و حفظ مشتری بسیار زیاد و هزینه بر شده است.
شروع از بین رفتن کسب و کار ما
حالا اگر مشتری اعتراض میکند باید به اعتراض او رسیدگی کنیم و حس و حال خوبی به او بدهیم. در غیر این صورت، مطمئین باشید که مشتری ما را ترک میکند و از رقیب ما خرید خواهد کرد و این یعنی شروع از بین رفتن کسب و کار ما. متاسفانه در کشور ما، تعداد افرادی که اموزش میبنید و این اموزشها را در کسب و کارشان استفاده میکنند، بسیار کم است و این یکی از مهمترین علتهای از بین رفتن کسب و کارها در زمانه فعلی است.
یادمان باشد که اهمیت مدیریت اعتراضات مشتریان را جدی بگیریم. ما فقط یک رئیس داریم. او مشتری ماست و ما وظیفه داریم رضایت او را جلب کنیم. تا از ما خرید کند و کسب وکار ما رونق عالی داشته باشد.
دوستدار شما محمد بهرامی
به امید دیدار شما در قله های موفقیت
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
183 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
186 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
191 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
209 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
247 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
231 بازدید