یک خبر خوب در رسیدگی به اعتراض مشتری
یک خبر خوب در رسیدگی به اعتراض مشتری
امروز میخواهیم در مورد یک موضوع بسیار جالب در رسیدگی به اعتراضات مشتریان با هم در سایت محمد بهرامی صحبت کنیم. همانطور که در مقاله اختلاف اعتراض مشتری ایرانی و اعتراض مشتری خارجی گفتیم: مشتری ایرانی اگر اعتراض و شکایت دارد، بین 60 تا 80 درصد مواقع بدنبال خسارت مالی نیست. بلکه بدنبال این استکه اثبات کند انسان نااگاهی نیست. یعنی او فکر میکند که فروشنده او را فردی نااگاه فرض کرده و از قصد محصول گران و یا بدون کیفیت به او فروخته است. در این تهدید یک فرصبت بسیار خوب و ارزشمند برای ما به عنوان فروشنده وجود دارد.
استفاده از اصل ارزشمندی انسانها
- این اصل میگوید که همه انسانها دوست دارند ارزشمند شمرده شوند
- همه انسانها دوست دارند محترم شمرده شوند
- همه انسانها دوست دارند که دیده شوند
- و خلاصه اینکه، همه انسانها دوست دارند به انها توجه شود
- و
- در نهایت انسانها به افرادی که به انها توجه میکنند، حس خوب و حس دوستی دارند
این اصل چه کاربردی برای کسب و کار ما دارد؟
اگر ما به اعتراض مشتری به صورت حرفه ای رسیدگی کنیم. این احساس را به مشتری بدهیم که خودش و شخصیتش برای ما از همه چیز مهمتر است و بتوانیم این حس ارزشمندی را با جملات عالی به او انتقال دهیم، یک معجزه اتفاق می افتد:
این مشتری نه تنها از ما دیگر ناراحت نخواهد بود بلکه تبدیل به یک مشتری وفادار برای ما خواهد شد و حتی مبلغ کسب و کار ما خواهد شد و ما را به دیگران هم معرفی خواهد کرد.
اگر این اصل ارزشمند را اگر در رسیدگی به اعتراضات مشتریان استفاده کنیم، یک تهدید، یعنی ناراحتی مشتری را تبدیل به یک یک فرصت، یعنی ایجاد مشتری وفادار میکنیم و یک خبر خوب در رسیدگی به اعتراض مشتری است و جالب اینکه این مشتریان سالها با ما خواهند ماند و از ما خرید خواهند کرد، چون دیگر مشتری ما نیستند و تبدیل به دوست ما شده اند.
دوستدار شما محمد بهرامی
به امید دیدار شما در قله های موفقیت
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
179 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
182 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
187 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
205 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
243 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
227 بازدید