هدفگذاری حرفه ای فروش 2
خصوصیات فروشنده حرفه ای
در قسمت قبل به لزوم هدفگذاری برای فروش صحبت کردیم و گفتیم که وقتی که هدفگذاری میکنیم،
1-ذهن خود را جهت میدهیم و از پراکنده شدن حواسمان جلوگیری میکنیم
2-انرا به بخش های زمانی مختلف تقسیم میکنیم
3-و ان اهداف را برای ذهنمان قابل دسترسی میکنیم
در این قسمت در سایت محمد بهرامی میخواهیم به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم اهداف خود را منطقی تعیین کنیم.
اهداف عجیب و غریب!
فرض بفرمایید من سال گذشته 200 میلیون تومان فروش محصول داشته ام و حالا میخواهم برای سال جدید اهداف فروش تعیین کنم و چون از نحوه عملکرد مغز و ذهنم اطلاع ندارم. هدف میگذارم امسال میخواهم 10 میلیارد تومان بفروشم!!! میدانید چه اتفاقی برای ذهن من روی میدهد. ذهن من این رقم را نمیپذیرد، چون انرا بسیار عجیب و غریب و انجام نشدنی میپندارد. مثل اینستکه یک وزنه بردار که رکوردش 100 کیلو یک ضرب است، بخواهد برای سال اینده اشت برنامه ریزی کند. هدفگذاری درست اینستکه هدف سال اینده اش را بین 120 تا 125کیلو قرار بدهد. و هدفگذاری اشتباه این استکه هدف بگذارد، 200 کیلو!
دروازه ورود به اهداف!
مهمترین بخش از بدن ما که باید این ارقام را بپذیرد ذهن ما است. یعنی در حقیقت ذهن ما دروازه ورود به اهداف است و اگر ذهن ما این ارقام برایش عجیب و غریب باشند و انها را نپذیرد، برای انجامش کاری انجام نمیدهد و دائم انرا به تعویق می اندازد. این یکی از مهمترین دلایل به تعویق انداختن کارها است.
هدف منطقی!
شخصی که در تمام عمرش 15 دقیقه پیاده روی نکرده است، حالا برای کاهش وزن برنامه ریزی میکند که 6 روز در هفته به باشگاه برود. مسلما ذهنش نخواهد پذیرفت چون سابقه ای از انجام اینکار به صورت موفق ندارد و این رقم 6 روز انقدر برایش بزرگ و دست نیافتنی است که حتی اگر چند روز با مشکلات انجامش دهد، در نهایت انرا رها خواهد کرد. پس بسیار مهم است که به صورت منطقی برای فروش هدفگذاری کنیم.
این روش درست و منطقی هدفگذاری درست و منطقی برای فروش موفق است که به نتایج ارزشمند میرسد و همین موفقیت باعث امادگی ذهنی ما برای رسیدن به اهداف بزرگتر را فراهم میکند.
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
168 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
177 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
182 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
200 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
238 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
222 بازدید