مشخصات کارمند مورد نیاز ما
مشخصات کارمند مورد نیاز ما
وقتی که با مدیران صحبت میکنیم و میخواهیم متوجه شویم که چرا از روند استخدام فراری هستند، یک موضوع اولیه و بدیهی در اکثر انها مشترک است. خودشان دقیقا نمیدانند چه نیرویی را لازم دارند. در این مقاله سعی داریم به بررسی مشخصات کارمند مورد نیاز در سایت محمد بهرامی بپردازیم.
شرح وظیفه
مدیران در ذهن خودشان میدانند که چه فردی را برای چه پوزیشنی نیاز دارند، ولی این اطلاعات ذهنی تا وقتی که روی کاغذ ثبت نشود، ارزشی نخواهد داشت. چرا؟ اولا فقط با نوشتن است که جزئیات شرح وظیفه و راههای ان مشخص میشود. دوما در زمان استخدام شما صرفه جویی زیادی میشود. یعنی وقتی که شما دقیقا میدانید که چه نیرویی لازم دارید، وقتی که اگهی استخدام میدهید و تعداد زیادی افراد به شما مراجعه میکنند، کافی است نیازهای اولیه و مشخصات اولیه کارمند را در یک صفحه کاغذ بنویسید و افراد متقاضی در ابتدا و قبل از ملاقات مدیر، این فرم را پرکنند و بروند.
بررسی فرم ها
درمرحله بعد مدیر با بررسی فرم ها متوجه میشود مثال از این 100 نفر متقاضی، 15 نفر مشخصات اولیه را دارند و با این 15 نفر جلسه حضوری را انجام میدهد نه با 100 نفر. مدیر عزیز ما باید برای استخدام دستور العمل داشته باشیم و بر اساس ان استخدام کنیم. و اولین نکته در دستور العمل استخدام این استکه برای این پست سازمانی، چه نیرویی با چه خصوصیاتی لازم داریم.به طورمثال من برای بخش اداری شرکتم نیاز به یک کارمند دارم . برای خودم تعیین میکنم که این نیرو باید این مشخصات را داشته باشد.
1-مسلط به تایپ 10 انگشتی فارسیی
2-مسلط به تایپ 10 انگشتی انگلیسی
3-اشنایی مقدماتی با بازاریابی تلفنی
4-داشتن سابقه کار مفید
5-نزدیک بودن به محل شرکت
چه نیرویی با چه مشخصاتی!
وقتی که این ایتم ها را مشخص کردیم، وقتی که فردی برای استخدام مراجعه میکند، میتوانیم با یک فرم اولیه، تعداد افراد را به شدت برای مصاحبه حضوری کم کنیم و از طرف دیگر این اختیار را داریم که اگر کارمندی مثال 4 خصوصیت اولیه را داشت ولی راهش کمی از شرکت دور بود، با توجه به توانایش هایش او را استخدام کنیم.ولی اگر این برگه و دستور العمل وجود نداشته باشد، باید با تعداد زیادی افراد متقاضی شغل مصاحبه کنیم که در نتیجه کار بسیار خسته کننده ای خواهد بود و احتمال استخدام اشتباه در این شرایط سخت، بسیار بیشتر خواهد شد.بنابراین شما به عنوان یک مدیر در قدم اول مشخص کنید که دقیقا برای هر چارت سازمانی، چه نیرویی با چه مشخصاتی را لازم دارید و انرا حتما مکتوب نمایید.
دوستدار شما محمد بهرامی
به امید دیدار شما در قله های موفقیت
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
166 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
175 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
180 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
199 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
236 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
220 بازدید