برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای در کارتان، متخصص شوید!
خصوصیات و ویژگی های یک فروشنده حرفه ای
متخصص شوید
یکی از بارزترین ویژگی های یک فروشنده حرفه ای این استکه از محصولی که میفروشد، اطلاعات بسیار کامل و جامعی دارد. ابتدا اجازه بدهید بگوییم که محصول چیست؟ هر چیزی که ما میفروشیم یک محصول است. تا چند سال پیش فقط کالاها را محصول محسوب میکردیم ولی امروزه هم کالا و هم خدمات محصول محسوب میشوند.
کالا چیست؟
مثال محصولی که کالا باشد: یک خودرو- یک اپارتمان- یک کاپشن- یک پیتزا- یک جوراب و هر چیزی که حالت فیزیکی داشته باشد. مثال از محصولی که خدمات باشد: مثل خدمات بیمه شخص ثالث خودرو- بیمه عمر- خدمات بانکداری- خدمات اموزشی ….
ویژگی و مزایا!
نکته مهم این مقاله این استکه هر فرد هر چیزی را که میفروشد باید به طور کامل با ویژگی ها و مزایای ان اشنا باشد. حتما میدانید ویژگی ها خصوصیاتی است که محصول در ذات خودش دارد ولی مزایا، منافعی است که مشتری از خرید محصول ما میبرد.
فایده ای که مشتری درک میکند!
- یک اتوی لباس را در نظر بگیریم:
- ویژگی های ان: از اهن و پلاستیک ساخته شده است
- دارای درجات گرمایی مختلف است
- دارای دسته پلاستیکی است
- کف ان مثال از الومنیوم است و..
- ولی مزایا ان عبارتند از
- با ان در مدت سه دقیقه لباس به خوبی اتو میشود
- با سیستم کنترل گرما، جلوی سوختگی روی لباس را میگیرد
- با محافظهای خاص از برق گرفتگی جلوگیری میشود
- و…
اینها مزایای محصول هستند، یعنی فایده ای که مشتری درک میکند از خرید محصول میبرد.
محصول را دقیق بشناسید!
حالا من به عنوان کسی که فروشندگی را به عنوان شغل انتخاب کرده ام و میخواهم با آموزش فروشندگی بتوانم فروش حرفه ای را یاد بگیریم باید این را بدانم که : هر محصولی که میفروشم را باید دقیق بشناسم و از ویژگی ها و مزایای ان خبر داشته باشم.
فاجعه در فروش!
تا حالا شده برای خرید مانتو به یک فروشگاه مراجعه کنید و بپرسید جنس این مانتو چیه؟ فروشنده مثال میگوید ویسکو است. میپرسیم خوب چه فایده ای دارد که ویسکو است. فروشنده میگوید والا نمیدانم ولی از این مانتو زیاد فروختیم و این نمیدانم برای یک فروشنده حرفه ای فاجعه است یا میروید یک محصول صنعتی مثل دلر درا بخرید و مثال دو مدل دلر در کنار هم هست که قیمت انها خیلی با هم متفاوت نیست و وقتی که از فروشنده میپرسیم که علت این اختلاف قیمت چیه؟ فروشنده غیرحرفه ای که آموزش فروشندگی ندیده است ، میگوید که نمیدانم ولی خیلی نباید زیاد با هم فرق کنند. و این فاجعه در فروش است.
متخصص باشید!
شما وقتی که محصول را به خوبی میشناسید و هنگام فروش به خوبی برای مشتری توضیح میدهید او شما را نه به عنوان یک فروشنده، بلکه به عنوان یک متخصص میشناسد و خیلی راحتتر به شما اعتماد میکند و از شما خرید میکند.
حتما و حتما برای اینکه در فروش موفق شوید، یکی از مهمترین نکات فروشندگی این استکه محصولی که میفروشید را به خوبی بشناسید و در ان تبدیل به یک متخصص شوید و مطمئین باشید با اینکار چند قدم بزرگ از بقیه رقبا که متخصص نیستند جلوتر خواهید بود و فروش و درامد بالایی را تجربه خواهید کرد.
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
147 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
156 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
163 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
179 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
220 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
201 بازدید