شرح وظایف پرسنل
شرح وظایف پرسنل
استخدام کارکنان عالی
در زمینه استخدام کارکنان عالی و حفظ انها یک اصل بسیار مهم و بدیهی وجود دارد. بسیاری از مدیران با این اصل اشنا نیستند. اصل شرح وظایف پرسنل!
- یک کارمند حرفه ای و عالی برایش بسیار مهم است که بداند رئیسش از و چه انتظاراتی دارد؟
- شرح وظایف او دقیقا در حال حاضر چیست؟
- به چه شکل باید شرح وظایفش را انجام دهد؟
- طبق روال خاصی باید کار ان را انجام دهد و خودش میتواند برای انجام ان تصمیم بگیرد؟
دیدگاه اشتباه!
اکثر مدیران چون خودشان با کار اشنا هستند، فکر و احساس میکنند که یک نیروی جدید هم که به انها اضافه شود، میداند که چه کاری را باید انجام دهد. ولی این دیدگاه صد در صد اشتباه است. وقتی که شرح وظایف افراد را دقیقا مشخص میکنید و به صورت کتبی به انها اعلام میکنید. راههای انجام کارها و مدت زمان مورد نیاز برای انجام کارها و نکات دیگر را در ان ذکر میکنید، کارمند شما با ارامش و اسایش خیال میتواند کارش را شروع کند و ادامه دهد.
تربیت نیروهای متخصص برای هر بخش
بعضی از مدیران از دادن شرح وظایف پرسنل به کارمند خودشان اجتناب میکنند تا هر وقت در هر قسمت نیاز به نیرو داشتند، از او استفاده کنند. این اشتباه بعدی است. در نظر داشته باشید، یک کسب و کار در صورتی رشد میکند که نیروهای متخصص برای هر بخش را تربیت و استخدام کند. هر شخص دریک یا چند کار همسو متخصص شوند و با این کار بهره وری به شدت بالا میرود. چون افراد به کاری که انجام میدهند اشراف کامل پیدا میکنند و میتوانند ان کار را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام دهند.
فرهنگ سازمانی خوب!
یک فرهنگ سازمانی خوب که در ان افراد احساس خوبی به محیط کارشان داشته باشند. باعث میشود که افراد در صورت نیاز همکاران دیگر، با کمال میل به دیگر همکارانشان و شرکتشان کمک کنند تا کارهای شرکت به خوبی انجام شود. بنابراین از شما میخواهم که شرح وظایف هر کدام از کارکنان را به دقت مشخص نمایید و انها را به خوبی با این وظایف و نحوه انجام انها اشنا کنید تا اتفاقات عالی در سازمان وکسب و کار شما روی دهد.
دوستدار شما محمد بهرامی
به امید دیدار شما در قله های موفقیت
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
176 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
180 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
185 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
203 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
240 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
224 بازدید