در بازاریابی تلفنی، شنونده خوبی باشید-بخش هفتم، 10 راز بازاریابی تلفنی موفق
در بازاریابی تلفنی، شنونده خوبی باشید
در بخش هفتم 10 راز بازاریابی تلفنی موفق از سری مقالات آموزش رایگان بازاریابی تلفنی و مکالمات حرفه ای به بررسی چگونه در بازاریابی تلفنی، شنونده خوبی باشید میپردازیم تا شما بتوانید از ان ها برای افزایش درآمد و رشد کسب و کارتان استفاده کنید.
از قانون 80/20 به خوبی استفاده کنید(قسمت دوم)
در بخش قبلی این مقاله استفاده از قانون 80/20 برای شناخت مشتریان ارزشمند یا همان 20 درصد مشتریانی که باعث 80 درصد درامد ما میشوند با هم صحبت کردیم، در این قسمت میخواهیم به یک استفاده دیگه از قانون 80/20 برای افزایش فروش در بازارایابی تلفنی و یا تلفن مارکتینگ استفاده کنیم. این قانون بر اساس یکی از مهمترین قوانین فروش حرفه ای بنا شده است. در دوره هر تماس تلفنی 100 میلیون تومان قیمت دارد گفته ایم که در بازاریابی تلفنی 20 درصد شما صحبت کنید و اجازه بدهید که مشتری 80 درصد زمان را صحبت کنید.
انسانها در هنگام صحبت از تمام ظرفیت مغزشان استفاده میکنند!
یک بررسی خیلی جالب که در مورد مغز صورت گرفته است، نشان میدهد که انسانها وقتی دارند صحبت میکنند از تمام ظرفیت مغزشان استفاده میکنند. چون میخواهند بتوانند کلمات را به خوبی در کنار هم قرار بدهند و خوب صحبت کنند به همین دلیل، تمام ظرفیت مغزشان درگیر است و به چیز دیگری فکر نمیکنند. ولی وقتی که انسان دارد به حرف دیگران گوش میکند بین 10 تا 70 درصد ظرفیت مغزش را استفاده میکند وبقیه ظرفیت مغز دارد ول میگردد یعنی حواسش جای دیگری است.
اجازه بدید مشتری صحبت کند!
نکته اینجاست که افراد وقتی دارند گوش میکنند به طور میانگین دارند از 20 درصد ظرفیت مغزشان استفاده میکنند و 80 درصد بقیه دارد به چیزهای دیگر فکر میکند. خیلی به ندرت پیش میاید که اینقدر موضوع جالب باشد که فرد 70 درصد مغزش را در اختیار شما قرار دهد. پس نتیجه میگیریم اگر میخواهید که در بازاریابی تلفنی بفروشید و خوب بفروشید، اجازه بدید که مشتری صحبت کند.
سواال بپرسید!
سوال چه راهی وجود دارد که مشتری را وادار به صحبت کنیم تا از نیازهای او مطلع بشیم و بتونیم خوب به اون بفروشیم؟ استفاده از تکنیک سوال! یک فروشنده خوب میداند راه وادرا کردن مشتری به صحبت کردن این استکه سوالاتی از او بپرسیم که برایش جذاب باشد و در این حالت او شروع به صحبت کردن خواهد کرد. در دوره فروش حرفه ای در این مورد خیلی دقیق صحبت کرده ایم ولی نکته حیاتی درک این مورد استکه باید اجازه بدهید در 80 درصد مواقع مشتری حرف بزند و شما گوش کنید و این راز موفقیت در تمام فروشها به خصوص بازاریابی تلفنی است.
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
167 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
176 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
181 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
200 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
237 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
221 بازدید