بازاریابی به زبان ساده و کاربردی(قسمت اول)
بازاریابی به زبان ساده و کاربردی(قسمت اول)
بازاریابی برای شما چه معنایی دارد؟ وقتی که کلمه بازاریابی را میشنوید، چه فکر و چه حسی به شما دست میدهد؟ برای خیلی از افراد بازاریابی یادآور آگهیهای روزنامه همشهری و بقیه روزنامهها است: به چند بازاریاب با قدرت بیان عالی نیازمندیم.
وقتی که به صاحب آگهی مراجعه میکردی، یک سری جنس به شما نشان میدادند و میگفتند:
- این جنسها را ببر آبشون کن!
- یک جوری این جنسها را بفروش!
- جان مادرت این جنسها یک کاریشون بکن!
و این باعث ایجاد شدن یک ذهنیت اشتباه و البته ناقص برای عموم مردم شده است. وقتی که آگهی میزنیم که به چند جوان فعال برای واحد فروش شرکت نیازمندیم. اولین سوالی که میپرسند، این است: آقا منظورتون اینکه بازاریاب میخواین، اگر بازاریاب میخواین من نیستم یا من نمیتونم.!!!!
بازاریابی واقعا چیه و چرا مهم است؟
درکشور ما بازاریابی ترجمه کلمه مارکتینگ است. در حالیکه این ترجمه بسیار ناقص و ضعیف برای مارکتینگ به شمار میرود. یعنی اگر شما کلمه بازاریابی را در یک کفه ترازو بگذارید و کلمه مارکتینگ را در کفه دیگر ترازو قرار دهید، میبیند که کفه کلمه مارکتینگ بسیار بسیار سنگینتر از کفه کلمه بازاریابی است.
مفاهیم جدید:
اگر بخواهم بازاریابی به زبان ساده و کاربردی توضیح دهیم و در مورد بازار و بازاریابی کنیم به مفاهیمی مثل بازارشناسی، بازارگرایی، بازاریابی، بازارسازی، بازارگردی، بازار سنجی، بازارداری، بازارگردانی و… اشاره کنیم. ضمناً چند سال است که مفهوم جدید بازاریابی، یعنی نورومارکتینگ، جایش را در بازاریابی کاملاً بازکرده است که بازاریابی عصبی هم نامیده میشود. بازاریابی عصبی خود شامل مفاهیم بسیار دقیق و ارزشمند از شناخت مغز انسان و استفاده از این مفاهیم و علم برای نفوذ به ذهن مشتری برای بازاریابی و فروش است که فعلاً در این کتاب با آن کاری نداریم.
مارکتینگ یا بازاریابی؟
ولی ما هم مانند همه دوستان، این کلمه ناقص بازاریابی را به جای مارکتینگ میپذیریم و میخواهیم کمی در موردآن و اهمیتش صحبت کنیم. در چند درس بازاریابی به زبان ساده و کاربردی میخواهیم بازاریابی به معنای علمی آنرا به زبان بسیار ساده یاد بگیریم. به نحوی که بتوانیم از این آموزشها در کار و کسبی که داریم، استفاده کنی. یعنی در نظر داریم از کتابهای سنگین و پرمحتوای بازاریابی، برداشتی ساده و کاربردی برای تمام کار و کسبهای کوچک و متوسط داشته باشیم.
نیروهای متخصص بازاریابی
پر واضح است که شرکتهای برزگ با استفاده از نیروهای متخصص بازاریابی و مشاوران گرانقدر، راحتتر میتوانند بازاریابی کار و کسب خودشان را مدیریت کنند. این کتاب پاسخی است به نیاز کار و کسبهای کوچک و متوسط. این توانایی مالی برای استخدام کارکنان حرفهای و مشاوران برجسته را ندارند و این کتاب برای این گروه از صاحبین کار و کسب است.
دوستدار شما محمد بهرامی
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
179 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
183 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
188 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
206 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
243 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
227 بازدید