درک اهمیت فروشندگی
خصوصیات و ویژگی های یک فروشنده حرفه ای
درک اهمیت فروشندگی
در این مقاله میخواستم شما را با گوشه ای از اهمیت کار فروش و کار فروشندگی اشنا کنم تا اگر شما در کار فروش هستید ویک فروشنده هستید به اهمیت حیاتی کار فروش حرفه ای به ان مشغول هستید واقف شوید.
اهمیت کار!
یک فروشنده حرفه ای در درجه اول به اهمیت کاری که انجام میدهد واقف است. در حقیقت حیاتی ترین کار هر کسب و کار بخش فروش ان است. بیاید در نظر بگیریم یک کارخانه بسیار عظیم وجود دارد که در آن 3 هزار نفر نیرو کار میکنند و چند محصول تولید میکند. چه تلاشهایی باید صورت بگیرد تا یک محصول تولید شود.
واحد فروش!
ابتدا واحد تامین باید بتواند مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کند دوم واحد ترابری این مواد اولیه را به کارخانه حمل کنند سوم پرسنل این کارخانه با استفاده از تجهیزات گران قیمت و با صرف زمان و انرژی، یک محصول را تولید میکنند این محصول به انبارها منتقل میشود و از این به بعد کار واحد فروش و پرسنلی که کار فروشندگی را انجام میدهند شروع میشود.
مسئولیت حیاتی!
کار این گروه یک کار بسیار حیاتی است، چون هر تلاشی که تا کنون انجام شده است و هر هزینه مالی و زمانی و… که پرداخت شده است، در گرو موفقیت واحد فروش است. اگر واحد فروش و فروشندگان بتوانند، محصولات این کارخانه را به خوبی بفروشند، آنوقت اتفاقات خوبی می افتد:
- 1-حقوق پرسنل سر وقت و به میزان مناسب پرداخت میشود
- 2-منابع مالی برای خرید مجدد مواد اولیه فراهم میشود
- 3-هزینه های جاری مثل اب و برق و….دارایی و تامین اجتماعی و.. به موقع پرداخت میشود
- 4-هزینه امور بازاریابی و تبلیغاتی که برای رشد شرکت و کارخانه حیاتی هستند فراهم میشود
- 5-ارامش ذهنی و روحی بر پرسنل حاکم میشود و انها با خیال راحت و با نهایت بهره وری کار خواهند کرد
- 6-چرخ اقتصادی کارخانه به خوبی و با قدرت میچرخد و اینده روشنی پیش رو خواهد داشت
- 7-مصرف کنندگان با استفاده از محصولات این کارخانه زندگی راحتتر و شادتری را تجربه خواهند کرد.
- و…..
ورشکست می شوید!
حالا در نظر بگیرید که واحد فروش نتواند کار فروش را به خوبی انجام دهد، انوقت چه اتفاقاتی روی میدهد؟
- 1-تمام محصولات در انبار دپو میشوند و به فروش نمیرسند
- 2-پولی برای پرداخت حقوق پرسنل موجود نخواهد بود
- 3-پولی برای خرید مواد اولیه وجود نخواهد داشت
- 4-به علت عدم فروش محصولات، چرخه تولید متوقف خواهد شد
- 5-مردم قادر به تهیه محصولات مورد نیاز شان نخواهند بود
- 6-در نهایت کارخانه ورشکست میشود و افراد بسیار زیادی بیکار میشوند و مشکلات اقتصادی و اجتماعی زیادی درست خواهد شد
مشکلات کسب و کارها!
دوست عزیز اینها فقط بخشی از مشکلاتی است که از فروش نرفتن محصولات بوجود می اید
حالا شما این را در هر کسب و کاری درنظر بگیر
- مثل صنعت پوشاک
- صنعت کیف و کفش
- صنعت ساختمان
- صنعت کامپیوتر
- صنعت خودرو
- صنعت لوازم ارایش و بهداشتی
- صنعت مواد غذایی
و نتیجه عدم فروش محصولات ورشکستگی کارخانه ها و ایجاد بحران های اجتماعی خواهد بود.
بسیاری از مردم کار فروش را یک کار سطح پایین میدانند و فکر میکنند کسی که وارد کار فروش میشود، فردی است که از هر جای دیگر رانده شده و این قدرت را ندارد که یک کار با کلاس برای خودش پیداکند
و به ناچار اماده و فروشنده شده است، در حالیکه این دیدگاه کاملا اشتباه است
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
179 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
182 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
187 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
205 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
243 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
227 بازدید