اهداف فروش تلفن مارکتینگ -بخش چهارم، 10 راز بازاریابی تلفنی موفق
اهداف فروش تلفن مارکتینگ
در بخش چهارم 10 راز بازاریابی تلفنی موفق از سری مقالات آموزش رایگان بازاریابی تلفنی و مکالمات حرفه ای به بررسی جنبه های مهم بازاریابی تلفنی میپردازیم تا شما بتوانید از ان ها برای افزایش درآمد و رشد کسب و کارتان استفاده کنید.
اهداف فروش تلفنی را مشخص کنید
بازاریابی تلفنی هم دقیقا یکی از شاخه های بازاریابی و فروش حرفه ای است. افرادی که در کار فروش هستند، میدانند یکی از مهمترین راههای رشد کسب و کار این موضوع استکه: اهداف فروش را تعیین کنیم! یعنی یک مدیر فروش موفق:
- یک هدف سالیانه دارد.
- یک هدف 6 ماهه دارد.
- یک هدف 3 ماهه دارد.
- یک هدف 1 ماهه دارد.
- یک هدف روزانه دارد.
تارگت فروش!
یعنی مشخص میکند تا اخر این ماه جه مقدار محصول از نظر تعداد یا مبلغی باید فروخته شود. یه اینها تارگت فروش گفته میشود و هر کس که در کار فروش حرفه ای است با کلمه تارگت یا هدف اشنا است. در بازاریابی تلفنی هم دقیقا همینطور است و باید که برای هر کدام از اپراتورهای یا بازاریابهای تلفنی، هدفهای فروش را تعیین کرد.
مدیر باید نتیجه گرا باشد و به دنبال فروش باشد نه به دنبال تعداد تماس!
یک بازاریاب تلفنی باید بداند در روز باید چند تا تماس بگیرد و از همه مهمتر اینکه چقدر باید فروش ایجاد کند. بعضی از مدیران را میبینم که فقط روی تعداد تماس حساس هستند و میگویند شما باید هر روز حداقل 150 تا تماس داشته باشی. ولی نکته بسیار مهمتر از تعداد تماسها، تعداد فروشی است که ایجاد میشود. یعنی مدیر باید نتیجه گرا باشد و به دنبال فروش باشد نه به دنبال تعداد تماس و اینکار را تارگت ها یا اهداف فروش برای ما انجام میدهند.
اهداف چالشی!
نکته مهم در هدفگذاری بازاریابی تلفنی، عدد گذاری صحیح است. یعنی اهدافی را تعیین کنیم که کمی چالشی باشند و فکر نکنیم که باید از 100 تماس مثال 80 تا فروش داشته باشیم. در صنعتهای مختلف این درصدها مختلف است و ما باید در صنعت خودمان عدد مناسب را پیدا کنیم و عدد خودمان را کمی بالاتر از عدد میانگین قرار دهیم تا انگیزه فعالیت نیروها بالاتر رود و ضمنا از هدفگذاری فروش پایین هم خودداری کنیم چون باعث تنبلی ذهنی فروشندگان میشود و اگر به این وضعیت عادت کنند دیگر رشد دادن انها کار سختی خواهد بود.
اهداف فروش بازاریابی تلفنی خود را مشخص کنید
و به کسانیکه از این تارگت میگذارند طبق دستور العمل پاداش فروش بدهید!
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
168 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
177 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
182 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
201 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
238 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
222 بازدید