اعتماد سازی- اولین تکنیک فروشندگی حرفه ای
خصوصیات و ویژگی های یک فروشنده حرفه ای
اعتماد سازی حرفه ای
یکی از مهمترین خصوصیات یک فروشنده حرفه ای این استکه میداند در اولین قدم برای یک فروش حرفه ای اینستکه، اعتماد مشتری را جلب کند.فروش در شرایط فعلی کاری سخت شده است، چون مشتریان به شدت به فروشنده ها بی اعتماد هستند. تقریبا تمام افراد به نوعی از خریدهای قبلی خود خاطرات بد در ذهنشان دارند.
تجربه بد مشتری!
فروشنده محصولی را به او فروخته که اصلا کیفیت مناسب نداشته است. فروشنده محصول را ضمانت کرده ولی وقتی نیاز به خدمات داشته به تعهدش عمل نکرده است. فروشنده محصول را با قیمت بیشتری نسبت به رقبا فروخته است.کالایی که در یک سایت سفارش داده است با محصولی که به او تحویل داده شده است، متفاوت بوده است و وقتی که مشتری برای مرجوع کردن کالا تماس گرفته است او را سرگردانده اند و اذیتش کرده اند. این مسائل و مسائل بسیار زیاد دیگر که مشتری تجربه کرده است، باعث شده که مشتری به شدت نسبت به فروشندگان احساس بی اعتمادی داشته باشند.
اعتماد سازی!
یک فروشنده حرفه ای که احتمالا اموزش فروشندگی دیده است و میداند اولین قدم برای یک فروش موفق، اعتماد سازی است. تمام تلاش خود را انجام میدهد که اعتماد مشتریش را جلب کند. اعتماد سازی تکنیکهای زیادی دارد که در دوره اموزش فروشندگی ویژه فروشگاهها و شرکتهای خدماتی در مورد انها صحبت کرده ایم .
تکنیک اول: لبخند
راحتترین راه ارتباط برقرار کردن با انسانها از زمان خلقت انسان بوده است، یک لبخند. بله یک لبخند که از ته دل باشد باعث یک ارتباط سریع و دوستانه میشود. لبخند به سرعت باعث جلب اعتماد مشتری خواهد شد. ما انسانها به طور طبیعی و ذاتی افراد خوش برخورد و خوش رو را افرادی قابل اعتماد و افراد اخمو را افرادی غیر قابل اعتماد میدانیم. به همین دلیل، وقتی فردی به ما لبخند میزند، ذهن ناخوداگاه ما احساس نزدیکی و دوستی پیدا میکند و ناخوداگاه احساس اطمینان به فرد مقابل را پیدا میکند.
تکنیک دوم: پوشیدن لباس مناسب کسب و کارمان است!
هر کسب و کار لباس خاص و مناسب خودش را دارد. به طور مثال: لباس پزشکان روپوش سفید است. لباس کسی که پوشاک رسمی اقایان را میفروشد باید کت و شلوار و رسمی باشد. کسی که لباس اسپرت میفروشد و مشتریانش جوانان هستند، خودش باید لباس اسپرت بپوشد.
چرا باید اینطور عمل کنیم؟!
ذهن ما به افرادی اعتماد میکند که تا حد ممکن شبیه خودش باشد. یعنی اگر در یک فروشگاه کت وشلوار رسیم اقایان که مشتریانش افراد متشخص و بالای 40 سال هستند، یک جوان با خالکوبی یا تتو فروشنده باشد، احتمال موفقیتش نزدیک به صفر است. هر چندتنوع عالی محصول داشته باشد. قیمت های عالی و رقابتی داشته باشد. دکور عالی و زیبا داشته باشد. ولی مشتری به این فرد اعتماد نمیکند، چون او را شبیه خودش نمیبیند و ذهنش به او الارم میدهد که خطری وجود دارد و فرد اعتماد نمیکند.
بنابراین باید تکنیکهای اعتماد سازی را به خوبی یاد بگیریم تا بتوانیم قدم اول را برای فروش حرفه ای با قدرت برداریم.
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
179 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
182 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
187 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
205 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
243 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
227 بازدید