اعتراضات مشتری: چهارمین تکنیک فروشندگی حرفه ای
خصوصیات و ویژگی های یک فروشنده حرفه ای
رسیدگی به اعتراضات مشتری
یک فروشنده حرفه ای میداند که بعد از سه مرحله ای که تاکنون با مشتری طی کرده است، یعنی:
- در قدم اول اعتماد مشتریش را جلب کرده است.
- با سوالات خوب نیازهای مشتریش را پیدا کرده است.
- محصول را حرفه ای ارائه کرده است.
- به یک مرحله بسیار مهم میرسیم: مرحله رسیدگی به اعتراضات مشتری!پس در این مقاله در سایت محمد بهرامی به بررسی دقیق این موضوع میپردازیم.
اعتراض ارزشمند!
تقریبا تمام فروشها بعد از ارائه به سوالات و اعتراضات مشتری میرسد. مشتری ممکن است نسبت به خیلی چیزها و موارد سوال و اعتراض داشته باشد. نکته بسیار مهم درک این موضوع استکه، اعتراض مشتری ارزشمند است. چرا؟ وقتی که مشتری سوال یا اعتراضی دارد، نشانه این موضوع استکه، به محصول علاقمند است و میخواهد در صورتیکه بتوانیم سوالت او را جواب بدهیم بخرد و این حق مشتری است. در حالیکه افرادی که آموزش فروشندگی ندیده اند و با فروش حرفه ای آشنا نیستند، سوال و اعتراض مشتری را دلیل و علامتی برای نخریدن میدانند در حالیکه اگر مشتری نخواهد که خرید کند، میگوید خیلی ممنون بعدا مزاحم میشویم، ما را ترک میکند.
اعتراض مشتری نشانه خوبی است!
پس خیلی مهم استکه بدانیم اعتراض مشتری نشانه خوبی است. هر شغل و کسب و کاری یک تعداد سوال و اعتراض مشخص دارند که من با تجربه کاری و اموزشی خودم میگویم تعداد این سوالات و اعتراضات برای هر شغل بیشتر از 5 تا نیست. ما باید سوالات و اعتراضات مشتری را برای شغل خودمان دراوریم و پاسخ مناسب برایشان پیدا کنیم.
با چشمان باز وارد مسابقه شوید!
ما با چشم کاملا باز وارد یک بازی و یک مسابقه میشویم و احتمال برنده شدن در این حالت بسیار بیشتر از زمانی استکه از سوالات مشتریان اطلاع نداشته باشیم و در نتیجه پاسخ مناسب هم برایش اماده نکرده باشیم. در این زمان به صورت غریزی و احساسی که در ان لحظه داریم، پاسخ مشتری را میدهیم که قاعدتا زیاد اثر بخش نیست.
از شما میخوام از امروز برای این موضوع وقت بگذارید و به مدت دو هفته تمام سوالات و اعتراضات مشتریانتان را پیدا کنید و بنویسید و با فکر کردن در مورد انها، پاسخ های درست و ارزشمند تهیه کنید و با استفاده از انها وارد مرحله بعد که قطعی کردن فروش است شوید
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
180 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
183 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
188 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
206 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
244 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
228 بازدید