ارزش مشتریان شاکی
قدر و ارزش مشتریان شاکی را بدانیم!!!
اکثر کسانیکه کسب وکار دارند وقتی که مشتری اعتراض میکند، حس خوبی پیدا نمیکنند و انرا نشانه این میدانند که مشتری نمیخواهد محصول ما را بخرد و بدون دلیل اعتراض میکند. در این حالت فروشنده، حالت تهاجمی میگیرد تا از خودش و محصولش دفاع کند.این دیدگاه کاملا اشتباهی است.
حداقل به دو دلیل باید برای اعتراض مشتری ارزش عالی قائل شویم:
1-امار و ارقام میگوید: 95% مشتریان شاکی، بدون اینکه اعتراض خودشان را بیان کنند، ما را ترک میکنند و به سراغ رقبای ما میروند و از انها خرید میکنند.
پس اگر یک مشتری شاکی به ما مراجعه میکند، نشانه این استکه:
برای خودش و برای ما ارزش قائل شده است که وقت گذاشته و امده و اعتراضش را بیان میکند، وگرنه مثل ان 95% بدون اینکه به ما بگوید ما را رها میکرد و میرفت و ما اصلا متوجه این ضرر بسیار بزرگ نمیشدیم.
ما باید این 5% را نماینده ان 95% بدانیم و به اعتراض انها و سوالات انها دقیق گوش کنیم و اگر اعتراض وارد است حتما رسیدگی کنیم تا دفعات بعد تکرار نشود و حتی اگر اعتراض وارد نیست، با احترام مشتری را توجیه کنیم که مشکل از جانب ما و یا محصول نیست.
2-اعتراض مشتری در نهایت ارزشمند است و یک نشانه خوب است. اینکه: مشتری به محصول ما علاقمند است و به نوعی درگیر محصول ما شده است.
اگر اینطور نبود، تشکر میکرد و میگفت بعدا مزاحمتان میشوم.
این اعتراض هر چه که باشد:
قیمت
کیفیت
نحوه برخورد ما
شرایط فروش
و…
را باید به عنوان یک الارم خیلی خوب در نظر بگیریم و سعی کنیم با مطرح کردن سوالات خوب و سوالات حرفه ای، به اصل موضوعی که باعث اعتراض مشتری شده است، پی ببریم و انرا حل کنیم و ارزش مشتریان شاکی را بدانیم.
با اینکار هم میتوانیم فروش را نهایی کنیم و هم میتوانیم که یک مشتری به مشتریان وفادار خودمان اضافه کنیم.
دوستدار شما محمد بهرامی
به امید دیدار شما در قله های موفقیت
درباره مدیریت
من محمد بهرامی با همکاری دوستانم در این مجموعه به شما راههای افزایش درامد، افزایش فروش و موفقیتهای فردی را به صورت کاملا ساده و کاربردی اموزش میدهیم. کافیست خودتان قدم اول را برای یک زندگی شاد و رویایی بردارید و شروع به اموزش کنید
نوشته های بیشتر از مدیریتمطالب زیر را حتما بخوانید
-
اصول و فنون مذاکره چیست؟ | انواع و روش ها + تکنیک های مهم
179 بازدید
-
انواع بازاریابی | بهترین روش های بازاریابی در ایران + نکات مهم
183 بازدید
-
تکنیک پومودورو چیست و چه کاربردی در مدیریت زمان دارد؟
188 بازدید
-
شباهت و فرق عزت نفس و اعتماد به نفس چیست؟ کدام یک مهم تر است؟
206 بازدید
-
اعتماد به نفس چیست؟ | راه های افزایش اعتماد به نفس به صورت عملی
243 بازدید
-
صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کار +7 نکته طلایی برای موفقیت در کسب و کار
227 بازدید